Erőgyűjtő idő (az elkövetkező időszakra)

Mindenkinek…
Vukics Ferenc ügyes kedvcsinálója – baranta ürügyén.

0′ baranta szellemi háttere mikortól; nemzetnevelő feladat;
1′ zsidózás-cigányozás-pártoskodás, egészben gondolkodó; csapda programok;
2′ magyar vs. holland foci; ősmagyarok vs. „magyarok ősei”; harcművészet szó;
3′ üres kéz, ügyes kéz (karate, kungfu); mai sportok kialakulása; etatista német (porosz jellegű) tornamozgalom;
4′ gentlemansportok, olimpiai rendszer, népi sportok;
5′ maratoni futás autóval; berlini olimpiai megnyitó;
6′ első olimpiák, tengerben úszás, botvívás, szabályok; sportegyesületek alapítása;
7′ hogy kiforrjon: évtizedek (sok-sok idő); népi sportok (pl. baseball, rögbi); keleten: harcművészetek;
8′ japánná nevelés: kodokan judo (dzsúdó); gyűjtés-rendszerezés;
9′: judo Magyarországon; etatista-gentleman-népi irányzat; Esterházy Miksa kultúrattasé;
10′ versenyek; mezővárosi középnemesség; városi polgárságnak nem tetszik a népi;
11′ felülről irányított mozgalom csapdája: felszámolódás;
12′ távol-kelet: régi harceljárások modernizálása; kjokusin (Kyokushin) karate 67 éves;
13′ de távoli gyökerekkel, mint a baranta esetében; volt már tömeges baranta;
14′ etatista-gentleman-népi: a népi modernizálása abbamaradt;
15′ harcos nemzet vs. fegyelem;
16′ judo (dzsúdó), fiatal katonatisztek: nemzetnevelő népi harci-küzdelmi tudás az oktatásba;
17′ a történelem: nem tények rideg tömege, hanem művészet; Karácsony Sándor: a történelem az uralkodó elit (és értelmisége) folklórja; törekvésünk: történelemből életérzés (biztos táptalaj) szintetizálása;
18′ technikák katonai szabályzatokba; ludovikás katonatisztek: gyűjtés tájegységekről;
19′ ejtőernyős Bertalan százados; leventemozgalom;
20′ leventebemutató: fokos, bot; Zrínyi Miklós leventecsapat; tőle tanultam;
21′ népi filmek; kevesen állnak neki (A Tenkes kapitánya, A koppányi aga testamentuma stb.); Zrínyi Miklós haditornakör;
22′ Elektra film (Jancsó); Nyugat-Európa: középkori vívókörök;
23′ európai harcművészet; magyar irány felhagyása;
24′ 1978, jászsági tanyáról zalai faluba költözés, tehenek; fűből hogy lesz tej;
25′ ostorozás; karikás ostor, cigánygyerek, csordás; 26′ botforgatás, verekedés-birkózás;
27′ Zalaegerszegi tornaegylet, tehetségkutatás, kosárlabda, katonai kollégium, majd Szentendre (katonai főiskola), visegrádi palotajátékok;
28′ bajvívókör; kaszkadőr, vívás karddal, bottal, angol vs. magyar botvívás;
29′ más másképp nőtt föl, íj, gubics, védőfelszerelés;
30′ magyar testkultúra gyűjtése, rendszerbe foglalása; László Gyula, Szakács Lajos; 1991: kutatóút;
31′ botolók, felvételek elemzése, országjárás;
32′ 1996: van tanítható készlet, első barantacsapat; 2002: önálló harcművészeti stílus; 2005: harcművészetek szövetsége tagja;
33′ alapjai megmaradnak, válogatott, Simicskó államtitkár;
34′ nemzetnevelő feladat, szellemi háttér (társaslélektan, néplélektan, Kodály Zoltán, Karácsony Sándor, Lükő Dénes stb.);
35′ Kodály: nyugati vs. népi kultúra, magaskultúra; éltetni (nem skanzen); német magaskultúra;
36′ amerikai közkultúra; társaslélektan: a magyar ember problémái tulajdonságok (nem bűnök);
37′ patópálkodás, szalmaláng, sültgalambvárás, turáni átok; Karácsony Sándor: „többmillió úr”;
38′ szélsőségektől mentes nemzeti gondolkodás; kritikai nemzetszemlélet;
39′ 1941: „A magyar nemzet fogalma nem tény, hanem törekvés…”; „az igazi személyek számának lassú szaporodása”;
40′ miben áll egy ország gazdagsága (Széchenyi): kiművelt emberfők sokasága; gyerekek istenítése; 14 év alatti gyerek a magyar családok 16%-ában van;
41′ család: hogyan leszünk többek;
42′ szüleink (adottságaikhoz képest) megtettek-e mindent; de nagycsalád esetében nagyon kevés; település megteszi-e;
43′ csak a CSALÁD jutott el eddig; vallási érzékenység elfogadása Európában (karácsonyfa és imaszőnyeg);
44′ nemzet legyen; „itt minden gyerek a miénk…” vs. rabszolgát nevelni;
46′ „Az önnevelő Bethlen Gábor, az ébresztő Zrínyi Miklós, a sorshordozó Széchenyi István, a kultúrpolitikus Wesselényi Miklós, a kisebbségi Mikó Imre…”: mintha ma lenne; Balassi; a lelki-szellemi vezetés következetes visszautasítása minden korban;
47′ magyar végletek elleneszegülnek a nemzetnevelő munkának; nemzeti irrealitás, csodavárás (mlm-ezoterikus táltosizmus);
48′ lapos mindennapiság: tévesen józanság, közlelki aberráció: dacos turanizmus vagy európaimádat;
49′ frázisok helyett, akik gondolkodnak

Szólj hozzá!